Nowe szlaki edukacyjne w Starachowicach: odkryj przyrodnicze i historyczne skarby regionu!

Nowe szlaki edukacyjne w Starachowicach: odkryj przyrodnicze i historyczne skarby regionu!

Mieszkańcy Starachowic oraz odwiedzający miasto turyści mają teraz szansę na głębsze zrozumienie lokalnego dziedzictwa dzięki nowej inicjatywie Starachowickiego Muzeum Przyrody i Techniki. Dwa nowo powstałe szlaki edukacyjne oferują unikalne spojrzenie na przyrodnicze i historyczne bogactwa regionu, tworząc przestrzeń nie tylko do nauki, ale także do integracji społeczności.

Szlak przyrodniczy: odkrywanie zapomnianych skarbów

Jedna z tras, skupiająca się na naturalnych walorach Starachowic, oferuje uczestnikom możliwość odkrycia wpływu rzeki Kamiennej na rozwój regionu oraz geologicznych tajemnic, które sięgają 150 milionów lat wstecz. Szlak ten prowadzi przez najstarsze zalesione tereny miasta, gdzie uczestnicy mogą dowiedzieć się więcej o lokalnej hydrologii oraz znaczeniu przemysłowym Wielkiego Pieca.

Szlak historyczny: śladami pionierów i budowniczych

Drugi szlak kieruje uwagę na postacie kluczowe dla powstania i rozwoju Starachowic oraz Wierzbnika. Jest dedykowany odkrywaniu miejsc związanych z historią powstańczą i górniczą, które mają istotne znaczenie dla tożsamości miasta. Ten szlak umożliwia dostrzeżenie w codziennych miejscach ich historycznej wartości i zrozumienie, jak przeszłość miasta wpływa na jego teraźniejszość.

Wsparcie finansowe i dodatkowe materiały

Realizacja projektu możliwa była dzięki dofinansowaniu z Ministerstwa Edukacji Narodowej w wysokości 26 tys. zł, co w pełni pokryło koszty przedsięwzięcia. Weronika Murzyn z muzeum podkreśla, że wsparcie to było kluczowe dla rozwoju inicjatywy. Dzięki temu powstały materiały edukacyjne, w tym bezpłatny przewodnik z mapą, dostępny dla wszystkich zainteresowanych.

Projekt nie tylko promuje edukację o regionalnej przyrodzie i historii, ale także podkreśla znaczenie językowej i kulturowej różnorodności, łącząc mieszkańców i turystów w odkrywaniu wspólnego dziedzictwa.