Nowa Era Edukacji: Inwestycja w Przyszłość Uczniów w Ćmińsku

Nowa Era Edukacji: Inwestycja w Przyszłość Uczniów w Ćmińsku

Gmina Miedziana Góra rozpoczęła ambitny projekt wspierany przez Europejski Fundusz Społeczny Plus, którego celem jest podniesienie standardów edukacji w szkołach podstawowych. Inicjatywa ta, warta 399 837,50 PLN, otrzyma dofinansowanie w wysokości 359 853,75 PLN, co odpowiada 90% całkowitych kosztów kwalifikowalnych, podczas gdy gmina zabezpieczyła wkład własny w kwocie 39 983,75 PLN. Planowany czas realizacji projektu to okres od 1 sierpnia 2024 roku do 30 czerwca 2026 roku.

Innowacyjne podejście do edukacji

Podstawą projektu są różnorodne działania, które będą rozwijać zarówno umiejętności podstawowe uczniów, jak i ich kompetencje społeczne oraz cyfrowe. Zajęcia dodatkowe obejmą rozwijanie postaw antydyskryminacyjnych oraz zielonych kompetencji. Kluczowym elementem będzie także indywidualizacja nauczania dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Eksperymentalny Klub Odkrywców skoncentruje się na rozwijaniu umiejętności w duchu STEM, co jest szczególnie istotne w kontekście współczesnych wymagań rynku pracy.

Wsparcie dla uczniów i nauczycieli

Projekt skierowany jest do uczniów i nauczycieli Szkoły Podstawowej w Ćmińsku. Wsparciem objętych zostanie 190 uczniów z klas 1-8, w tym 2 z niepełnosprawnościami. Dodatkowo projekt przewiduje wsparcie dla dzieci z deficytami ogólnorozwojowymi oraz różnorodne formy doskonalenia zawodowego dla 30 nauczycieli. Doposażenie szkoły w nowoczesne materiały dydaktyczne i technologie również wpisuje się w założenia projektu, zwiększając możliwości edukacyjne placówki.

Wizja przyszłości

Celem nadrzędnym projektu jest wzmocnienie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z Miedzianej Góry poprzez wzbogacenie oferty edukacyjnej oraz poprawę jakości nauczania. W planach są organizacja edukacyjnych wyjazdów, które mają rozwijać kreatywność i umiejętności pracy zespołowej. Ponadto, projekt zakłada rozwój kompetencji nauczycieli, co w dłuższej perspektywie przyczyni się do lepszego przygotowania uczniów do dalszej edukacji.

Pokonywanie barier edukacyjnych

Projekt ma na celu redukcję barier pomiędzy edukacją miejską i wiejską, poprzez organizację zajęć z języka angielskiego, przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz programowania. Specjalne wsparcie przewidziano dla osób z niepełnosprawnościami. Działania te mają na celu promowanie umiejętności społecznych, tolerancji oraz zwiększenie świadomości na temat wykorzystania e-zasobów.

Oczekiwane rezultaty

Po zakończeniu projektu przewidziane są konkretne wskaźniki sukcesu, takie jak liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym oraz liczba nauczycieli, którzy uzyskają nowe kwalifikacje. Oczekuje się, że 150 uczniów oraz 25 nauczycieli zdobędzie nowe umiejętności. Szczególną uwagę poświęcono wsparciu osób z niepełnosprawnościami, co świadczy o inkluzyjności projektu.

Źródło: facebook.com/UG.M.Gora